Şirket Karar Defteri Zayi Oldu. Ne Yapmalıyım?

Şirket Karar Defteri Zayi Oldu. Ne Yapmalıyım?

Şirketinize ait Karar defteri kaybolduğunda şirketin bulunduğu yerdeki yetkili mahkemeye, yasal süresi içerisinde başvurularak zayi belgesinin alınması ve bu belge ile yeni defter onayı için notere gidilmesi gerekmektedir. Zayi belgesi olmadan karar defteri tasdik ettirilemez.


Türk Ticaret Kanunun 82/7 maddesi “Bir tacirin saklamakla yükümlü olduğu defterler ve belgeler; yangın, su baskını veya yer sarsıntısı gibi bir afet veya hırsızlık sebebiyle ve kanuni saklama süresi içinde zıyaa uğrarsa tacir zıyaı öğrendiği tarihten itibaren on beş gün içinde ticari işletmesinin bulunduğu yer yetkili mahkemesinden kendisine bir belge verilmesini isteyebilir. Bu dava hasımsız açılır.  Mahkeme gerekli gördüğü delillerin toplanmasını da emredebilir.” şeklindedir.


Dava açmak için defterlerin kaybolmasına ilişkin durumunuzu bir dilekçe ile açıklamanız  ve belgelendirmeniz gerekecektir. Tüm özen ve dikkatine rağmen zayi olduğunun ispatlanması ve kanunda yazılı nedenlere dayanması gereklidir.


Zayi belgesi alınamaması durumunda özel usulsüzlük cezası, vergi ziyaı cezası, hürriyeti bağlayıcı ceza, adli para cezası gibi çeşitli adli ve idari cezalarla karşı karşıya kalma olasılığı mevcuttur. 


Bu davaların mutlaka avukat ile takip edilmesi önemlidir.. 


NOT : Zıya davasının ikame edilme süresi ise Kanunda 15(on beş) gün olarak düzenlenmişti. 5 Temmuz 2022 tarihinde Resmî Gazete ’de yayımlanan “7417 Kanun Numaralı Devlet Memurları Kanunu İle Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” ile bu süre 30 (otuz) güne çıkarılmıştır. Dava açmadan önce sürelere DİKKAT ediniz. Yine de kanunda yazılan süreler içerisinde davanızı açınız.

0(262) 321 11 41